Αγαπητοί φοιτητές και φοιτήτριες
Το μήνυμα απευθύνεται σε όσους έχουν εκκρεμότητες με τα μαθήματα μαθηματικών, αλλά το παρόν σύστημα δεν μας επιτρέπει να το στείλουμε σε ειδικές ομάδες. Επομένως αν δεν σας αφορά ή δεν σας ενδιαφέρει αγνοήστε το.
Σε κάθε έναρξη εξαμήνου επαναλαμβάνω ότι τα Μαθηματικά έχουν μια ιδιομορφία ως προς τη διαδικασία της μάθησης. Απαιτείται συνεχής μελέτη στη διάρκεια ολόκληρου του εξαμήνου. Αν αυτό σημαίνει 2-3 ώρες δουλειάς στο σπίτι για κάθε διάλεξη, τότε μιλάμε για 50-70 ώρες το εξάμηνο. Κανείς δεν πέρασε ένα μάθημα μαθηματικών διαβάζοντας λίγο πριν τις εξετάσεις, ακόμα και αν αφιέρωσε 150 ώρες. Το εργαστήριο και το φροντιστήριο σας δίνουν τη δυνατότητα να εργασθείτε ομοιόμορφα στη διάρκεια του εξαμήνου και να προετοιμαστείτε σωστά. Το εργαστήριο πραγματοποιείται μόνο χάρη στο αίσθημα ευθύνης που έδειξαν κατά καιρούς οι μαθηματικοί υποψήφιες διδάκτορες το Τμήματος, παρέχοντας αμισθί υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό έργο. Εκμεταλλευτείτε το, ίσως δεν θα έχουμε πάντα τη βοήθεια τους!
Σε άλλα μαθήματα, π.χ. στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας, αν μετά τη δυναστεία των Ισαύρων χάσετε τη δυναστεία των Μακεδόνων, αυτό δεν σας εμποδίζει να παρακολουθήσετε τις υπόλοιπες διαλέξεις. Όμως στα Μαθηματικά μία δεύτερη ιδιομορφία που τονίζω πάντα είναι, ότι η παρακολούθηση του 80% των διαλέξεων δεν είναι επαρκής. Κάθε δίωρο είναι ο κρίκος μιας ενιαίας αλυσίδας. Απαιτείται η παρακολούθηση του συνόλου των διαλέξεων, διότι αρκεί ένα δίωρο απουσίας για να χάσετε ένα ολόκληρο κεφάλαιο. Και ένα κεφάλαιο αρκεί για να χάσετε ένα εξαμηνιαίο μάθημα.
Το δεύτερο σημείο που θέλω να θίξω είναι το ακόλουθο. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μεγάλο ποσοστό αποτυχίας στα Μαθηματικά Ι από φοιτητές του 3ου εξαμήνου. Από την προσωπική μου πρόχειρη στατιστική, προκύπτει ότι η αποτυχία χτυπάει όσους δεν ξαναπαρακολούθησαν το μάθημα. Η απάντηση τους είναι την ώρα των Μαθηματικών έχουν άλλες υποχρεώσεις διότι παρακολουθούν τα μαθήματα του δευτέρου έτους. Λάθος! Δεν είναι δευτεροετείς, απόδειξη ότι χρωστούν μάθημα πρώτου έτους. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι φοιτητές αυτοί θα βρίσκονται στην ίδια κατάσταση και τον επόμενο Φεβρουάριο. Απαντούν δε αφελώς, «ναι παρακολούθησα τις περισσότερες διαλέξεις πριν τρία χρόνια», το αφήνω χωρίς σχόλια. Δυστυχώς, η προετοιμασία της Μέσης Εκπαίδευσης που βασίζεται στην απομνημόνευση, δεν επιτρέπει σε κάποιον φοιτητή μας να περάσει το μάθημα με αυτομελέτη, επομένως απαιτείται η επαναπαρακολούθηση του μαθήματος.
Φυσικά με τα ακαδημαϊκά στάνταρντς όλων των ανεπτυγμένων (και μη) χωρών, είναι αδιανόητο επί πτυχίω φοιτητής να χρωστά μάθημα πρώτου έτους. Σε όλο τον κόσμο, φοιτητής που αποτυγχάνει σε ένα μάθημα, επαναλαμβάνει το έτος. Επειδή ζούμε στην Ελλάδα των εξαιρέσεων θα ήμουν εκτός τόπου και χρόνου αν αρνιόμουν την πραγματικότητα, ότι δηλαδή, στο Ελληνικό πανεπιστήμιο φοιτούν άνθρωποι χωρίς φυσική παρουσία στους χώρους του πανεπιστημίου και είναι κοινωνικά αποδεκτό να ονομάζεται κάποιος τελειόφοιτος, ενώ χρωστάει μαθήματα πρώτου έτους. Όμως, με ποιά ακαδημαϊκή λογική πρέπει να αντιμετωπιστεί με επιείκεια μία περίπτωση καταφανούς γελοιοποίησης του Προγράμματος Σπουδών;
Έρχομαι τώρα σε επιμέρους ζητήματα. Έχω αναρτημένες τις ώρες υποδοχής, αλλά τους περισσότερους τους βλέπω μετά πολλά χρόνια, μετά τις εξετάσεις, να ζητούν επιείκεια διότι είναι το τελευταίο τους μάθημα, ή διότι δεν μπορούν να πάρουν μάθημα 3ου έτους, ή διότι έχουν οικονομικά προβλήματα κλπ. Σέβομαι τις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας, αλλά γιατί πρέπει να αδικήσω τους συναδέλφους του φοιτητή δείχνοντας χαριστική διάθεση απέναντι του; Παρακαλώ λοιπόν να σταματήσει η φορτική αυτή συναισθηματική πίεση προς το πρόσωπό μου, μετά το τέλος κάθε εξεταστικής περιόδου.
Το άλλο επιμέρους ζήτημα είναι η παρακολούθηση των φροντιστηρίων. Σε προηγούμενα χρόνια, η συμμετοχή ήταν απίστευτα φτωχή, με μονοψήφιο αριθμό παρακολουθούντων. Σημειώνω ότι τα φροντιστήρια διενεργούνταν από δύο μαθηματικούς, υποψήφιες διδάκτορες του Τμήματος, δηλαδή από κατά τεκμήριο έγκυρους επιστήμονες. Οι φοιτητές μας προτιμούσαν το φροντιστήριο της αγοράς από αμφιβόλου επάρκειας «φροντιστές». Στο προηγούμενο εξάμηνο, το φροντιστήριο το πραγματοποίησα προσωπικά εγώ, με μία συμμετοχή κάτω του 50% των παρακολουθούντων τις διαλέξεις. Φαίνεται ότι το «πληρωτό» στην Ελλάδα είναι εγκυρότερο από το δημόσιο και δωρεάν. Είμαι βέβαιος ότι αν είχαμε τη δυνατότητα από το νόμο να επιβάλουμε δίδακτρα, η συμμετοχή θα έφτανε σε ύψη ρεκόρ. Το υγιές φροντιστήριο δεν είναι παραπαιδεία, αλλά συμπληρωματική παιδεία. Το φροντιστήριο που σε μαθαίνει τα λεγόμενα sos θέματα, δεν σου δίνει κανένα εφόδιο. Στις δύο τελευταίες εξεταστικές περιόδους, όσοι ήλθαν προετοιμασμένοι με «sos θέματα», απέτυχαν, και ίσως συνειδητοποίησαν ότι πέταξαν τα λεφτά τους. Σας ενημερώνω ότι αυτό θα συνεχιστεί και στα επόμενα χρόνια. Είμαι περίεργος να δω τη συμμετοχή στο φροντιστήριο που θα διεξαγάγω ο ίδιος σε αυτό το εξάμηνο.
Τα ζητήματα αυτά τα έχω κουβεντιάσει με αρκετούς από εσάς, καθώς και με τους περισσότερους απόφοιτους μας. Οι περισσότεροι συνομιλητές μου παραδέχονται ευθαρσώς την λαθεμένη πορεία τους και μιλούν για «αμαρτίες των πρώτων ετών» - δική τους έκφραση. Ας προσπαθήσουν να πείσουν τους νεώτερους να μην τις επαναλάβουν.
Είμαι πάντα στη διάθεση σας για οποιοδήποτε ακαδημαϊκής φύσεως πρόβλημα.
Γ.Μ.
Ανακοίνωση - Μαθηματικά ΙI
Συντονιστής: secr-marine
-
- Δημοσιεύσεις: 767
- Εγγραφή: 20 Μαρ 2009 10:06
Επιστροφή στο “Τμήμα Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών”
Μετάβαση σε
- Ανακοινώσεις Σχολών, Τμημάτων, Συλλόγων & Υπηρεσιών
- ↳ Ανακοινώσεις Λειτουργίας του forum
- ↳ Γενικές Ανακοινώσεις Παν. Αιγαίου
- ↳ Ανακοινώσεις Συμβουλίου
- ↳ Αποφάσεις Συμβουλίου
- ↳ Ανακοινώσεις - Δελτία Τύπου
- ↳ Kείμενα προς διαβούλευση
- ↳ Ανακοινώσεις Σχολών & Τμημάτων (Λήμνος)
- ↳ Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής
- ↳ Π.Μ.Σ Διατροφή ,Ευζωία και Δημόσια Υγεία
- ↳ Π.Μ.Σ Master of Research, Global Innovation and Sustainability in the Food Industry and Nutrition
- ↳ Ανακοινώσεις Σχολών & Τμημάτων (Μυτιλήνη)
- ↳ Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
- ↳ Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας
- ↳ Τμήμα Γεωγραφίας
- ↳ Τμήμα Κοινωνιολογίας
- ↳ Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
- ↳ Σχολή Περιβάλλοντος
- ↳ Τμήμα Περιβάλλοντος
- ↳ Τμήμα Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών
- ↳ ΠΜΣ - Γεωγραφία και Εφαρμοσμένη Γεωπληροφορική
- ↳ ΠΜΣ - Κοινωνική και Ιστορική Ανθρωπολογία
- ↳ ΠΜΣ - Περιβαλλοντική Πολιτική και Διαχείριση
- ↳ Π.Μ.Σ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Παράκτιων Περιοχών
- ↳ Π.Μ.Σ Διατήρηση της Βιοποικιλότητας
- ↳ Π.Μ.Σ Οικολογική Μηχανική & Κλιματική Αλλαγή
- ↳ ΠΜΣ Επιστήμες Περιβάλλοντος
- ↳ ΠΜΣ - Πολιτισμική Πληροφορική & Επικοινωνία
- ↳ ΠΜΣ Ανθρωπογεωγραφία, Ανάπτυξη και Σχεδιασμός του Χώρου
- ↳ ΠΜΣ Φυσικοί Κίνδυνοι και Αντιμετώπιση Καταστροφών
- ↳ ΠΜΣ Research in Marine Sciences
- ↳ Ανακοινώσεις Σχολών & Τμημάτων (Ρόδος)
- ↳ Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
- ↳ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
- ↳ Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής
- ↳ Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
- ↳ Π.Μ.Σ. Μοντέλα Παρέμβασης στην Ειδική Αγωγή
- ↳ Π.Μ.Σ. Μοντέλα Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων
- ↳ Ανακοινώσεις Σχολών & Τμημάτων (Σάμος)
- ↳ Σχολή Θετικών Επιστημών
- ↳ Τμήμα Μαθηματικών
- ↳ Μεταπτυχιακό Μαθηματικού
- ↳ Τμήμα Στατιστικής
- ↳ Μεταπτυχιακό Στατιστικής
- ↳ Τμήμα Πληροφορικής
- ↳ Μεταπτυχιακό Πληροφορικής
- ↳ Ανακοινώσεις Σχολών & Τμημάτων (Σύρος)
- ↳ Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων
- ↳ Μεταπτυχιακό Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων
- ↳ Μεταπτυχιακό Ομοιοπαθητικής
- ↳ Γενικές Ανακοινώσεις Σύρου
- ↳ Ανακοινώσεις Σχολών & Τμημάτων (Χίος)
- ↳ Σχολή Επιστημών της Διοίκησης
- ↳ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
- ↳ Μεταπτυχιακό MBA
- ↳ Τμήμα Ναυτιλίας
- ↳ Μεταπτυχιακό ΝΑΜΕ
- ↳ Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης
- ↳ Μεταπτυχιακό ΟΔΙΜ
- ↳ Μεταπτυχιακό ΜΕΔΜΟΔΕ
- ↳ Μεταπτυχιακό ΣΔΠΤ
- ↳ Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού
- ↳ Μεταπτυχιακό e-MBA
- ↳ Μεταπτυχιακό MBA in Shipping
- ↳ Ανακοινώσεις Υπηρεσιών
- ↳ Υπηρεσία Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- ↳ Υπηρεσία Διοικητικών Υποθέσεων
- ↳ Δημόσιες Σχέσεις
- ↳ Τεχνική Υπηρεσία
- ↳ Βιβλιοθήκη
- ↳ Περιφερειακή Διεύθυνση Μυτιλήνης
- ↳ Περιφερειακή Διεύθυνση Χίου
- ↳ Περιφερειακή Διεύθυνση Σάμου
- ↳ Περιφερειακή Διεύθυνση Ρόδου
- ↳ Περιφερειακή Διεύθυνση Λήμνου
- ↳ Περιφερειακή Διεύθυνση Σύρου
- ↳ Γραμματεία Πρυτανικού Συμβουλίου
- ↳ Γραμματεία Συγκλήτου
- ↳ Γραφείο Αντιπρύτανη Φοιτητικών Θεμάτων & Εξωτερικών Υποθέσεων
- ↳ Διεύθυνση σπουδών
- ↳ Γραφείο Ακαδημαϊκών Προγραμμάτων & Διεθνών Συνεργασιών
- ↳ Κεντρική Διεύθυνση Οικονομικών Υποθέσεων
- ↳ Φοιτητική Μέριμνα Σάμου
- ↳ Φοιτητική Μέριμνα Χίου
- ↳ Φοιτητική Μέριμνα Λέσβου
- ↳ Γραφείο Σταδιοδρομίας
- ↳ Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας
- ↳ Επιτροπή Μεταπτυχιακών Σπουδών
- ↳ Φοιτητική Μέριμνα Ρόδου
- ↳ ΜΟ.ΔΙ.Π
- ↳ Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
- ↳ Συμβουλευτικός Σταθμός Μυτιλήνης
- ↳ Γραφείο Διασύνδεσης
- ↳ Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας Πανεπιστημίου Αιγαίου Α.Ε.
- ↳ Ανακοινώσεις Προγραμμάτων
- ↳ Πολυνησιωτικότητα- Δράση 4
- ↳ Tempus
- ↳ Erasmus Mundus
- ↳ Πράσινο Πανεπιστήμιο
- ↳ Ανακοινώσεις Συλλόγων
- ↳ Σύλλογος Διδασκόντων
- ↳ Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού
- ↳ Σύλλογος Συμβασιούχων ΠΑ
- ↳ Σύλλογος ΕΤΕΠ
- ↳ Σύλλογος ΕΕΔΙΠ
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος Μαθηματικού
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος ΣΑΧΜ
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος ΜΠΕΣ
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος ΤΔΕ
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος ΤΝΕΥ
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος ΤΜΟΔ
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος Επιστημών της Θάλασσας
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος Περιβάλλοντος
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος Κοινωνιολογίας
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος Γεωγραφίας
- ↳ Κρητικός Φοιτητικός Σύλλογος Μυτιλήνης 'Ο Ερωτόκριτος'
- ↳ Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών Κοινωνικής Ανθρωπολογίας & Ιστορίας
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων
- ↳ Φοιτητικός Σύλλογος ΤΟΔΙΤ
- ↳ Συνέδρια - Διαγωνισμοί - Παρουσιάσεις Διπλωματικών
- ↳ Συνέδρια
- ↳ Διαγωνισμοί - Προκηρύξεις
- ↳ Παρουσιάσεις Διπλωματικών
- Ανακοινώσεις Φοιτητικών Δραστηριοτήτων
- ↳ Φοιτητικές Δραστηριότητες - Aegean
- ↳ IEEE Student Branch
- ↳ Αιγαιακός Πανεπιστημιακός Αθλητισμός
- ↳ Φοιτητικές Δραστηριότητες - Λήμνος
- ↳ Φοιτητικές Δραστηριότητες - Μυτιλήνη
- ↳ Αθλητικές Ομάδες
- ↳ Καλλιτεχνικές Ομάδες
- ↳ Δραστηριότητες MyAegean
- ↳ Φοιτητικές Δραστηριότητες - Ρόδος
- ↳ Αθλητικές Ομάδες
- ↳ Καλλιτεχνικές Ομάδες
- ↳ Δραστηριότητες MyAegean
- ↳ Φοιτητικές Δραστηριότητες - Σάμος
- ↳ Αθλητικές Ομάδες
- ↳ Καλλιτεχνικές Ομάδες
- ↳ Δραστηριότητες MyAegean
- ↳ Επιστημονικές Ομάδες
- ↳ Διάφορες Δραστηριότητες
- ↳ Φοιτητικές Δραστηριότητες - Σύρος
- ↳ Αθλητικές Ομάδες
- ↳ Καλλιτεχνικές Ομάδες
- ↳ Δραστηριότητες MyAegean
- ↳ Φοιτητικές Δραστηριότητες - Χίος
- ↳ Αθλητικές Ομάδες
- ↳ Καλλιτεχνικές Ομάδες
- ↳ Δραστηριότητες MyAegean
- ↳ Aegean Greeners
- Μαθήματα
- ↳ Χίος
- ↳ ΤΜΟΔ - Γενική Λογιστική - Ανάλυση Οικονομικών Καταστάσεων
- ↳ ΤΝΕΥ - Πληροφορική
- Συζητήσεις
- ↳ Γενικά Θέματα - Απόψεις
- ↳ Φοιτητικά Θέματα
- ↳ Γενικά Θέματα
- ↳ Απόφοιτοι Παν. Αιγαίου
- ↳ Φοιτητικές Κατοικίες
- ↳ Κουβέντα να γίνεται
- ↳ Aiesec
- ↳ Τεχνικά Θέματα
- ↳ Σχόλια - Προτάσεις
- ↳ Αγγελίες
- ↳ Διάλογοι Ρόδου
- ↳ Estiem
- ↳ Χώρος Δοκιμών
- ↳ Europe Direct