Ανακοίνωση - Μαθηματικά ΙI

Απάντηση
secr-marine
Δημοσιεύσεις: 757
Εγγραφή: 20 Μαρ 2009 10:06

Ανακοίνωση - Μαθηματικά ΙI

Δημοσίευση από secr-marine »

Αγαπητοί φοιτητές και φοιτήτριες
Το μήνυμα απευθύνεται σε όσους έχουν εκκρεμότητες με τα μαθήματα μαθηματικών, αλλά το παρόν σύστημα δεν μας επιτρέπει να το στείλουμε σε ειδικές ομάδες. Επομένως αν δεν σας αφορά ή δεν σας ενδιαφέρει αγνοήστε το.
Σε κάθε έναρξη εξαμήνου επαναλαμβάνω ότι τα Μαθηματικά έχουν μια ιδιομορφία ως προς τη διαδικασία της μάθησης. Απαιτείται συνεχής μελέτη στη διάρκεια ολόκληρου του εξαμήνου. Αν αυτό σημαίνει 2-3 ώρες δουλειάς στο σπίτι για κάθε διάλεξη, τότε μιλάμε για 50-70 ώρες το εξάμηνο. Κανείς δεν πέρασε ένα μάθημα μαθηματικών διαβάζοντας λίγο πριν τις εξετάσεις, ακόμα και αν αφιέρωσε 150 ώρες. Το εργαστήριο και το φροντιστήριο σας δίνουν τη δυνατότητα να εργασθείτε ομοιόμορφα στη διάρκεια του εξαμήνου και να προετοιμαστείτε σωστά. Το εργαστήριο πραγματοποιείται μόνο χάρη στο αίσθημα ευθύνης που έδειξαν κατά καιρούς οι μαθηματικοί υποψήφιες διδάκτορες το Τμήματος, παρέχοντας αμισθί υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό έργο. Εκμεταλλευτείτε το, ίσως δεν θα έχουμε πάντα τη βοήθεια τους!
Σε άλλα μαθήματα, π.χ. στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας, αν μετά τη δυναστεία των Ισαύρων χάσετε τη δυναστεία των Μακεδόνων, αυτό δεν σας εμποδίζει να παρακολουθήσετε τις υπόλοιπες διαλέξεις. Όμως στα Μαθηματικά μία δεύτερη ιδιομορφία που τονίζω πάντα είναι, ότι η παρακολούθηση του 80% των διαλέξεων δεν είναι επαρκής. Κάθε δίωρο είναι ο κρίκος μιας ενιαίας αλυσίδας. Απαιτείται η παρακολούθηση του συνόλου των διαλέξεων, διότι αρκεί ένα δίωρο απουσίας για να χάσετε ένα ολόκληρο κεφάλαιο. Και ένα κεφάλαιο αρκεί για να χάσετε ένα εξαμηνιαίο μάθημα.
Το δεύτερο σημείο που θέλω να θίξω είναι το ακόλουθο. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μεγάλο ποσοστό αποτυχίας στα Μαθηματικά Ι από φοιτητές του 3ου εξαμήνου. Από την προσωπική μου πρόχειρη στατιστική, προκύπτει ότι η αποτυχία χτυπάει όσους δεν ξαναπαρακολούθησαν το μάθημα. Η απάντηση τους είναι την ώρα των Μαθηματικών έχουν άλλες υποχρεώσεις διότι παρακολουθούν τα μαθήματα του δευτέρου έτους. Λάθος! Δεν είναι δευτεροετείς, απόδειξη ότι χρωστούν μάθημα πρώτου έτους. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι φοιτητές αυτοί θα βρίσκονται στην ίδια κατάσταση και τον επόμενο Φεβρουάριο. Απαντούν δε αφελώς, «ναι παρακολούθησα τις περισσότερες διαλέξεις πριν τρία χρόνια», το αφήνω χωρίς σχόλια. Δυστυχώς, η προετοιμασία της Μέσης Εκπαίδευσης που βασίζεται στην απομνημόνευση, δεν επιτρέπει σε κάποιον φοιτητή μας να περάσει το μάθημα με αυτομελέτη, επομένως απαιτείται η επαναπαρακολούθηση του μαθήματος.
Φυσικά με τα ακαδημαϊκά στάνταρντς όλων των ανεπτυγμένων (και μη) χωρών, είναι αδιανόητο επί πτυχίω φοιτητής να χρωστά μάθημα πρώτου έτους. Σε όλο τον κόσμο, φοιτητής που αποτυγχάνει σε ένα μάθημα, επαναλαμβάνει το έτος. Επειδή ζούμε στην Ελλάδα των εξαιρέσεων θα ήμουν εκτός τόπου και χρόνου αν αρνιόμουν την πραγματικότητα, ότι δηλαδή, στο Ελληνικό πανεπιστήμιο φοιτούν άνθρωποι χωρίς φυσική παρουσία στους χώρους του πανεπιστημίου και είναι κοινωνικά αποδεκτό να ονομάζεται κάποιος τελειόφοιτος, ενώ χρωστάει μαθήματα πρώτου έτους. Όμως, με ποιά ακαδημαϊκή λογική πρέπει να αντιμετωπιστεί με επιείκεια μία περίπτωση καταφανούς γελοιοποίησης του Προγράμματος Σπουδών;
Έρχομαι τώρα σε επιμέρους ζητήματα. Έχω αναρτημένες τις ώρες υποδοχής, αλλά τους περισσότερους τους βλέπω μετά πολλά χρόνια, μετά τις εξετάσεις, να ζητούν επιείκεια διότι είναι το τελευταίο τους μάθημα, ή διότι δεν μπορούν να πάρουν μάθημα 3ου έτους, ή διότι έχουν οικονομικά προβλήματα κλπ. Σέβομαι τις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας, αλλά γιατί πρέπει να αδικήσω τους συναδέλφους του φοιτητή δείχνοντας χαριστική διάθεση απέναντι του; Παρακαλώ λοιπόν να σταματήσει η φορτική αυτή συναισθηματική πίεση προς το πρόσωπό μου, μετά το τέλος κάθε εξεταστικής περιόδου.
Το άλλο επιμέρους ζήτημα είναι η παρακολούθηση των φροντιστηρίων. Σε προηγούμενα χρόνια, η συμμετοχή ήταν απίστευτα φτωχή, με μονοψήφιο αριθμό παρακολουθούντων. Σημειώνω ότι τα φροντιστήρια διενεργούνταν από δύο μαθηματικούς, υποψήφιες διδάκτορες του Τμήματος, δηλαδή από κατά τεκμήριο έγκυρους επιστήμονες. Οι φοιτητές μας προτιμούσαν το φροντιστήριο της αγοράς από αμφιβόλου επάρκειας «φροντιστές». Στο προηγούμενο εξάμηνο, το φροντιστήριο το πραγματοποίησα προσωπικά εγώ, με μία συμμετοχή κάτω του 50% των παρακολουθούντων τις διαλέξεις. Φαίνεται ότι το «πληρωτό» στην Ελλάδα είναι εγκυρότερο από το δημόσιο και δωρεάν. Είμαι βέβαιος ότι αν είχαμε τη δυνατότητα από το νόμο να επιβάλουμε δίδακτρα, η συμμετοχή θα έφτανε σε ύψη ρεκόρ. Το υγιές φροντιστήριο δεν είναι παραπαιδεία, αλλά συμπληρωματική παιδεία. Το φροντιστήριο που σε μαθαίνει τα λεγόμενα sos θέματα, δεν σου δίνει κανένα εφόδιο. Στις δύο τελευταίες εξεταστικές περιόδους, όσοι ήλθαν προετοιμασμένοι με «sos θέματα», απέτυχαν, και ίσως συνειδητοποίησαν ότι πέταξαν τα λεφτά τους. Σας ενημερώνω ότι αυτό θα συνεχιστεί και στα επόμενα χρόνια. Είμαι περίεργος να δω τη συμμετοχή στο φροντιστήριο που θα διεξαγάγω ο ίδιος σε αυτό το εξάμηνο.
Τα ζητήματα αυτά τα έχω κουβεντιάσει με αρκετούς από εσάς, καθώς και με τους περισσότερους απόφοιτους μας. Οι περισσότεροι συνομιλητές μου παραδέχονται ευθαρσώς την λαθεμένη πορεία τους και μιλούν για «αμαρτίες των πρώτων ετών» - δική τους έκφραση. Ας προσπαθήσουν να πείσουν τους νεώτερους να μην τις επαναλάβουν.
Είμαι πάντα στη διάθεση σας για οποιοδήποτε ακαδημαϊκής φύσεως πρόβλημα.
Γ.Μ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τμήμα Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών”